tiistai 26. heinäkuuta 2011

DOBO alkoi

Tänään Mailla ja mulla oli ensimmäiset DOBO-treenit Koirakoulu Kompassissa. Menimme paikalle klo 20 ja menossa oli vain agilityn alkeiskurssi. Pian sainkin tietää, että kouluttajamme oli sairastunut, mutta minä olin tipahtanut jostain syystä sähköpostilistalta enkä ollut tietoinen harjoituskerran peruutumisesta. No, ei se mitään, eihän mulle tullut pitkä lenkki. Agilitykouluttaja otti kuitenkin vielä oman koulutuksensa päättyessä yhteyttä kouluttajaamme ja jäi ystävällisesti neuvomaan meille joitain liikkeitä.

Pari vuotta sitten testailin Main kanssa tasapainoiluja, mutta se ei ollut mitenkään halukas kipuamaan epäilyttävien "hökötysten" päälle. Nyt Mai kuitenkin luottavaisesti pompahti munanmuotoisen jumppapallon päälle tasapainoilemaan. Ja siitä se sitten lähti. Me ollaan kuulemma jatkoryhmäläisten porukassa, mutta ei se näytä haittavaan. Mai teki pallon päällä asentomuutoksia, kääntyilyjä ja erilaisia venytyksiä. Vielä minun pitää kuitenkin pitää pallosta kiinni kun Mai sille hyppää ja tasapainoillessakin tilanteesta riippuen. Mai oppi myös työntämään ovaalipalloa niin, että takajalat on maassa ja etujalat pallolla. Mai tykkäsi ihan mielettömästi ja hyppy innokkaasti pallon päälle aina vaan ja uudelleen. Vaikka varsinainen kouluttajamme oli poissa, saimme kuitenkin paljon kerrasta irti. Ainakin sain todeta, että ei meillä ole mitään ongelmaa jatkoryhmään liittymisessä. Meillä oli vain tällainen yhden kerran alkeiskurssi. Jatkossa sitten joutuu emäntäkin hommiin. Ihan huippuhauskaa, tästä tulee meille talvilaji ihan kotiin asti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti